Spansk musik

Hm. Vet inte om jag har skrivit i den här bloggen att jag kommer från Spanien från början c:
Jag tänkte ta upp musiken jag lyssnade på där c: har så tråkigt så.. hehe :3

David Bisbal
Har jag lyssnat på sedan han kom tvåa i Academia Operation Triumfo (Blandning mellan Big Brother & Idol) för åtta år sen, tror jag det var. Han var 17 år då och hade en fantastisk röst.
Han sjöng om religionen som är jätteviktig i Spanien och jag har aldrig trott på Gud men spanjorerna gör kyrkan jätterolig. Jag älskade att gå i kyrkan (snacka om vrickat det låter HAHA) för det var typ en fest. Davids musik påminner mig om det. Han var på TH-nivån i två år, sedan hittade jag Bon Jovi etc.
Iaf, här kmr några av hans låtar (de som inte är mega-Jesus-relaterade):
Ave Maria:

Dígale:


Det är faktiskt nästan ingen som vet om att jag älskar latinsk musik o.o

+ han nämner mitt namn i en av sina låtar. Vamos á Belén 8D (= Vi går till Betlehem)

Åh skit. Nu fick ni veta vad mitt namn betyder. Hehe, vad kan man säga? Man väljer inte sitt namn själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:

Din e-mail: (kommer inte synas)

Din URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Kommer du hit ofta?

Trackback
RSS 2.0