PETA


Jag tycker att den här är den bästa photoshooten med den bästa meningen som Bill och Tom nånsin har gjort.
Jag äter inte griskött och försöker undvika kött som kommit fram genom djurplågeri
Jag äter inte ägg som inte kommer från fria höns
Jag äter inte gelatin som är gjort på grisskin
Jag går inte på cirkus eller zoo för jag mår illa av att se djuren i burar
Om jag kunde skulle jag köpa alla hundarna i hundgårdarna där de dödas efter en vecka
Jag äter inte heller kalkon eftersom de bara föds till att ätas vilket jag hatar
Jag undviker äkta läder, fjädrar och pälsar

Jag har försökt vara vegetarian men det sprack efter några månader eftersom jag inte kan leva utan kött.
"Man har bara tid att tänka sig att djuren hålls sådär i hela sina liv! Cirkusuppträdanden med djur borde förbjudas, det finns tillräckligt intressanta alternativ!"
Jag säger detsamma om zoo också. Tänk på att djuren aldrig får vara hemma i sin riktiga natur. Det är hemskt.
En annan sak som är hemsk är också allt skräp. Det i havet kväver fiskarna och sköldpaddorna och det på land gör det ibland svårt för djur att leva. Jag är emot allt som förstör för djurens liv. De borde också ha sina egna rättigheter!

Om det var människor och inte djur, skulle du låta det vara så som det är nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:

Din e-mail: (kommer inte synas)

Din URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Kommer du hit ofta?

Trackback
RSS 2.0