Ang. förra inlägget

Hur jag blev emot zoo

Det var i januari detta året tror jag. Jag och min familj var på zoo på Teneriffa och där fanns två jaguarer och en tiger som gick runt i sina små glasburar och bara stirrade. Folk knackade på glaset och de blev bara mera förvirrade. Jag gick vidare till pantern, den hade samma problem, men det började rycka och skaka och spydde upp magsyra. Kom någon och hjälpte? Nej. Blev så jävla arg.
Och så fanns det ett vitt lejon, det stod att det bara finns 27 exemplar i världen, den var inlåst i en inhängnad formad som en liten grotta med ett litet fönster. Alltså det finns 27 vita lejon i världen, och nåt är inlåst på zoo? Det är fan zoonas fel att det bara finns 27 st.
Sen det värsta, örnarna. Det var en örnshow eller liknande, och efter den stod djurparksarbetarna och höll en macka framför en av örnarna som var fastkedjad i en stubbe och - JAG SKÄMTAR INTE - skrattade åt dens försök att få tag på den! Jag vet vad de sa för jag kan spanska. De sa att den var dum i huvudet.
Jag hatar zoon just därför och tycker att man ska välja något annat framför det, t.ex. bio.

Circus har jag varit emot sen jag var runt 10 år gammal. Har alltid varit rädd för cirkusmänniskor, har sett dem fulla utanför tältet och sett dem spotta på djuren. Vem vet hur clownerna är bakom deras masker? Kan vara djurplågare. Tycker därför att fotograferingen med PETA är super för att visa det åt andra fans 8D


Go Kaulitz


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:

Din e-mail: (kommer inte synas)

Din URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Kommer du hit ofta?

Trackback
RSS 2.0